Schöck megjelent a Japán piacon Nyitó rendezvény Tokióban

A tokiói Német Nagykövetségen, 140 előkelő vendég jelenlétében írták alá a baden-badeni Schöck vállalat japán piacra való belépésének hivatalos dokumentumait. A japán piacra lépéssel Ázsia lett a német építőanyag gyártó cég legújabb export piaca Európa és Észak-Amerika után.

Az anyavállalat az újonnan alapított Schöck Japan Co. Ltd. vezetésével Noboru Ishiit bízta meg, akinek elsődleges feladata lesz az Európában piacvezető Schöck Isokorb® hőszigetelő elemek bevezetése a japán piacra. A japán piacra való belépést 3 év tudatos kutató munka és felkészülés előzte meg, hiszen ezen a fronton hatalmas a piaci kereslet az energiahatékony épületek, valamint az egyre környzettudatosabb építési technológikák iránt.

„A Schöck termékek specifikációját pontosan a japán piachoz igazítottuk, mivel itt a gyakori földrengések valamint a szigorúbb tűzvédelemi előírások miatt az európaitól eltérő biztonsági követelmények vannak érvényben. A Schöck Isokorb® hőszigetelő elemek 2012. szeptemberében nyerték el a Japán Építésügyi Hatóság engedélyét." - nyilatkozta Michael Schmitz, a Schöck ügyvezetője.

A ceremónián a meghívott vendégek között üdvözölték a japán üzleti- és politika élet, valamint a tudomány magasrangú képviselőit. Stefan Herzberg, mint német nagykövet és „házigazda", előadást tartott  Németország  hatékony épületburok és épület energiatakarékosság területén elért innovatív és vezető szerepéről. Politikai és tudományos szempontból a jövőbeni épületek energiatakarékosságát kiemelt területnek jelölte Hikaru Konayashi professzor, Sakamoto professzor és Mito Kakizawa. Japánban jelenleg a lakóépületek energiaigényének körülbelül 40%-át fordítják a fűtésre. Az energia-hatékony építési megoldások kiemelten fontosak az ország azon területein ahol a tél szélesőségesen hosszú és hideg (pl.: Hokkaido). Ezen újfajta kivitelezési megoldásokat ismerte fel néhány japán építész, akik ezt már gyakorlatban használják az új épületek tervezésénél.